Handelsbetingelser for MalMal.dk

Forsendelse, retur og reklamation

 

Generelle oplysninger

Optimal Group ApS / MalMal.dk
CVR: 31752345
Ålekistevej 128
2720 Vanløse
shop@malmal.dk

Alle aftaler indgås på dansk.

Gratis levering

Vi leverer gratis over hele Danmark ved køb for over kr. 500,-. Vi kører på Sjælland alle hverdage, og i weekenden kører vi til Jylland. Levering tager typisk 1 - 3 hverdage. 

Ved levering til etage ejendomme vil varerne blive leveret til opgangsdøren.

 

Når det er muligt, leverer vi varerne personligt og undgår al pap og emballage - og hvis vi ikke kan nå det, sender vi med GLS.


Når du har afgivet din bestilling, kontakter vi dig med henblik på levering af dine varer. Fra du har bestilt, vil der typisk gå 1 - 3 hverdage, til du modtager din ordre.

.

Køb foretaget af mindreårige:

Kun personer over 18 kan købe varer på malmal.dk.
Er du som forælder eller værge blevet opmærksom på, at dit barn under 18 har foretaget et køb på vores side, beder vi dig kontakte os på shop@malmal.dk for at annullere ordren.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail til shop@malmal.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse, men send os gerne en mail vedr. returnering - ofte kan vi hente varen hos dig uden yderligere omkostninger. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

 

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 500.-.

Varer undtaget for fortrydelsesretten

  • Specialfremstillede varer: Vær opmærksom på, at vi desværre ikke kan tage tonet maling retur, da den er fremstillet specielt efter dit ønske
  • Hvis du åbner maling eller andre forseglede produkter vil fortrydelsesretten bortfalde

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Varen kan sendes til eller tilbageleveres hos:


MalMal.dk / Optimal Group ApS
Ålekistevej 128
2720 Vanløse

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation

Vi gør, hvad vi kan, for at vores leverancer altid lever op til dine forventninger - og gerne mere end det. Vi håndpakker derfor alle bestillinger, og i denne proces tjekker vi varerne for fejl og mangler, inden de forlader vores forsendelse.


Skulle du mod forventning modtage et produkt, som du mener ikke er i orden, hører vi meget gerne fra dig, så vi kan rette fejlen.


Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Varen kan sendes til eller tilbageleveres hos:


MalMal.dk / Optimal Group ApS
Ålekistevej 128
2720 Vanløse


Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Det er desuden muligt at angive medlemsnummer hos f.eks. Coop.

 

Vi registrerer dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig og give dig eventuelle rabatter.

 

Personoplysningerne registreres hos MalMal.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dine personoplysninger videregives udelukkende til evt. fragtmand.

Den dataansvarlige på https://malmal.dk er Peter Kolind.

 

Som registreret hos MalMal.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: shop@malmal.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på shop@malmal.dk.

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr

 

Du kan kontakte os ved at skrive til os på shop@malmal.dk.


Handelsbetingelserne er senest opdateret 25.03.2017.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:
MalMal.dk / Optimal Group ApS
Ålekistevej 128
2720 Vanløse
E-mail: shop@malmal.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: ________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Du kan finde og printe standardfortrydelsesformularen her.